Jak to bylo, když neexistovali hodiny? Lidé chodili spát, když byla tma a začali pracovat, když vysvitlo sluníčko. Časem zkoumali způsoby jak měřit čas. Podle světla vznikli celkem nespolehlivé sluneční hodiny, na to, aby se změřila určitá doba, byly dobrou pomůckou hodiny přesýpací. V dnešní době o čase nepřemýšlíme a hodiny nám nepřijdou žádným vynálezem. Pouze samozřejmostí, která udává tempo našemu dni.
Ovšemže, když byly vynalezeny analogové hodiny s ručičkami, pro lidi to byla sláva. Náhle byli všichni lépe orientovaní v čase a vše mělo lepší řád. Tyto hodiny přetrvávají i v dnešní době. Máme je zavěšené doma na zdi a hlavně je vidíme venku na radnicích a kostelech. Všichni víme, co to znamená čtvrt, půl, tři čtvrtě a celá. Opravdu to víme všichni?
Zůstaňme v přítomnosti a naši době „digitální“ i většina hodin je už digitálních. Místo toho, abychom měli klasické náramkové hodinky, koukneme se na mobilní telefon, jaký je čas. To je naprosto v pořádku, pokroky v době jsou třeba. Ale přece jen bychom ručičkové hodiny měli všichni znát, je to jedna ze základních věcí obecného přehledu a bohužel ne všechny děti jsou této dovednosti učeni. Čím dál častěji se setkáváme s jedinci, kteří nejen že klasické hodiny neumí, ale když se zeptají kolik je hodin, odpovědět jim musíte v „digitálním jazyce“. Příkladem je třeba 9:25, klasicky za pět minut půl některé děti nechápou.
Učte své děti i tomuto starému způsobu, skvěle vám poslouží dřevěné hodiny pro děti, které jistě zaujmou i svým vzhledem. Jsou určeny i pro úplně nejmenší děti, jejich pozornost přiláká hlavně barevné zpracování a obrázky a u větších dětí tomu pomůžete hlavně vy. Tato didaktická hračka není pouhými hodinami, ale také stavebnicí. Je možné na nich vyjmout čtyři základní údaje, kterými jsou čtvrt, půl, tři čtvrtě a celá. Když bude dítě znát tyto základy, učení hodin mu půjde už úplně samo. Navíc díky dřevěnému materiálu se jedná o velmi odolnou pomůcku, která s velkou pravděpodobností bude využita více než jedním dítětem.